Scotland

On this weekend, we visited Edinburgh the capital city of Scotland.
I had been there 10 years before for language study.
It has been so long since last time though old city has not been changed much.


スコットランドの首都、エディンバラへ行ってきました。
10年前に語学留学で行ったことがあるところです。
それからずいぶん経ちましたが、オールドシティ(旧市街)はあまり変わっていませんでした。




inside of the castle↓

We went to Edinburgh Castle.
I think this castle is masculine. I like this hard and practical style.


エディンバラ城へ行きました。
非常に男性的なイメージのお城です。質実剛健スタイルがいいと思います。


By the way, there are bunches of those crest in the castle or whole historic part of UK.


ところでお城というかイギリスの歴史的な建築物などにはてんこ盛りに紋章が飾られています。


I found some of them are embroidered.
All of sudden, they become very very cute!


エディンバラ城では刺繍されているものを発見しました。
突如、超かわいくなってます。アニメキャラっぽい。




After the castle, we visted scotch wiskey museum.
It is located almost next to Edinburgh Castle.
You can learn how scotch are made and also taste some of them.
There are big collection there though they are not for sale or taste.


お城の次に、スコッチウィスキーの博物館のようなところに行きました。
お城のすぐ隣くらいにあります。
ここではスコッチの作り方の説明を聞いたり、試飲したりできます。
素晴らしいスコッチコレクションもありますが、こちらは観賞専用です。


The world's end is a pub on royal mile.
Royal mile is one of main streets of Edinburgh which leads Edinbugh Castle to Palace.
It is a memorial place of my young days...
Happy to say, it still there and I could enjoy haggis.


ロイヤルマイルにWorld's Endというパブがあります。
ロイヤルマイルというのはエディンバラのメインストリートの一つで、エディンバラ城から宮殿までを繋いでいます。
そのパブは思い出の地であったわけですが、うれしいことにまだありました。
ハギス(スコットランドの名物料理)を食べてきました。